Redacteur
Marjolein Westerterp
1
Blaricum: Nederlandse Auteurs Uitgeverij, 2013
367 p.
9789491535215 (paperback)

In Mechelen wordt een jonge vrouw dood aangetroffen in een hotelkamer. Aanvankelijk leidt het spoor naar haar minnaar. Als ook hij wordt vermoord en enkele andere vrouwen met de dood worden bedreigd, lijkt het te gaan om een psychopaat die doelbewust te werk gaat. Om de motieven en identiteit van de dader te kunnen achterhalen moeten inspecteur Rani Diaz en haar partner Bert Simons uiteindelijk diep in het verleden van zijn slachtoffers graven. Wat hebben die met elkaar gemeen? Mara is met 67 korte hoofdstukjes, steeds vanuit wisselend perspectief, opgezet als een snel lezende whodunnit-puzzel. Het taalgebruik is alledaags. Helaas schiet de detective op een aantal punten tekort. De plot komt soms wat gekunsteld over. De schrijfster voert bovendien zo veel personages ten tonele, dat ze allemaal wat vlak blijven, inclusief de personages die belangrijk blijken te zijn voor de ontknoping. De lezer zal zich daardoor minder van hun lot aantrekken, wat de spanning niet ten goede komt. Normal…Lees verder

Over Sterre Carron

Sterre Carron (Antwerpen, 1957), een pseudoniem, is een Vlaamse schrijfster van misdaadromans. Ze debuteerde als schrijfster in 2013 met Mara.

Carron had van in haar jeugd belangstelling voor criminologie maar belandde uiteindelijk in een opleiding tot vroedvrouw. Voor Artsen zonder Grenzen ging ze werken in Rwanda en toenmalig Zaïre. Ze keerde terug naar België waar ze een tijd in het Instituut voor Tropische Geneeskunde werkte. Haar detectives draaien rond Rani Diaz, een gevoelige maar humeurige politiehoofdinspecteur.

Rani Diaz-serie

1. Mara (2013 - Nederlandse Auteurs Uitgeverij)
  2. Tirtha (2014 - Nederlandse Auteurs Uitgeverij)